Geen goede weergave? Toon webversie!
Meriant Februari 2021
Alliade
Nieuwsbrief Wil
Alliade
Samen doen wat wél kan


 


Het nieuwe coronavirus houdt de wereld al maanden in zijn greep. Met deze nieuwsbrief brengen wij u op de hoogte van de ontwikkelingen bij Wil tijdens de coronacrisis. Zo leest u over de extra coronamaatregelen en de cliëntenvaccinatie. Maar ook over de nieuwe visie op werk en dagbesteding. En we hebben goed nieuws: we hebben opnieuw ons ISO 9001:2015-certificaat ontvangen.    

 
Alliade
Extra maatregelen bij Alliade


 


De Britse variant van het coronavirus grijpt om zich heen in Noord-Nederland. Bij collega-instellingen in de regio zijn inmiddels grote uitbraken onder medewerkers en cliënten vastgesteld. Om te voorkomen dat deze extreem snel verspreidende variant ook binnen Alliade toeslaat, hebben we extra maatregelen genomen. Zo vindt ambulante begeleiding, behandeling en poliklinische zorg alleen nog online of telefonisch plaats. Alleen als het echt niet anders kan, is fysiek bezoek nog toegestaan. En gaat de dagbesteding zoveel mogelijk door. Dagbesteding is belangrijk en zinvol voor onze cliënten en bewoners. We houden ons daarbij wel aan een aantal regels. Leiden deze regels tot problemen voor een cliënt? Dan kijken we samen naar een veilige maatwerkoplossing.

  Bekijk alle maatregelen  
 
Alliade
Cliëntenvaccinatie gestart


 


Alliade is op maandag 18 januari gestart met het vaccineren van de eerste cliënten. Het gaat om bijna 1.200 cliënten in de ouderenzorg en gehandicaptenzorg. ​​​​​​Alliade is door ministerie van VWS 
gevraagd om als één van de eerste organisaties van Nederland te begin- nen met vaccineren van cliënten. Onze ervaringen worden gebruikt bij de landelijke uitrol van het vaccineren van cliënten in de zorgsector. 

  Lees meer  
 
Wil ontvangt opnieuw ISO 9001:2015-certificaat


 


Goed nieuws! We hebben opnieuw ons ISO 9001:2015-certificaat ontvangen. In de audit van 2020 zijn geen tekortkomingen geconstateerd. We vinden het belangrijk dat een externe partij met ons meekijkt en onze kwaliteit toetst op vastgestelde normen. Daarom wordt Wil jaarlijks bezocht door auditoren van DNV GL. In de audit van 2019 kwam naar voren dat Wil moest verbeteren op dossiervoering. In de audit van 2020, die volledig digitaal plaatsvond, hebben we de auditoren laten zien dat we hier een enorme verbeterslag in hebben gemaakt. De dossiers zijn goed op orde. De auditoren gaven daarnaast een compliment voor de initiatieven die Wil neemt om de cliënt te stimuleren “boven zichzelf uit te stijgen”.

 
Alliade
Nieuwe visie op werk en dagbesteding


 


Een goede daginvulling is voor iedereen van belang. Werken, leren, ontspanning en bewegen zijn belangrijke onderdelen van het dagelijks leven. Dat geldt ook voor onze cliënten. Binnen Talant, Wil en Reik werken we aan een nieuwe visie op werk en dagbesteding. In de zomer informeren wij u hier verder over.

 
Cadeautje voor onze vrijwilligers


 


Op de Dag van de Vrijwilliger hebben cliënten en medewerkers van Talant en Wil een prachtig cadeautje verzorgd voor onze vrijwilligers. Een lichtpuntje als teken van hoop dat we komend jaar alle vrijwilligers weer welkom kunnen heten. ​Afgelopen jaar was het niet of nauwelijks mogelijk om vrijwilligerswerk te doen. Ondanks alle beperkende maatregelen vonden onze vrijwilligers, cliënten en locaties toch manieren om contact met elkaar te houden. 

Alliade

Contact met Wil


 


Heeft u vragen? Of wilt u weten wat de coronacrisis en de veranderingen in de zorg en ondersteuning voor uw gemeente betekent? Neemt u dan contact op met het klantadviescentrum van Wil.

Bezoekadres
Trambaan 10
8441 BH Heerenveen

Postadres
Postbus 303
8440 AH Heerenveen

T: 088 - 244 42 00
E: bedrijfsbureau@welkombijwil.nl
W: www.welkombijwil.nl | www.alliade.nl

 

Afmelden  |  Instellingen


 
Facebook Facebook